Artykuły – sposób na sukces firmy

Marketing z wykorzystaniem artykułów to potężne narzędzie, działające korzystnie na kilka sposobów. To co jest wspaniałe jeżeli chodzi o publikowanie artykułów branżowych, to to że będąc małym przedsiębiorca możesz konkurować z największymi graczami w branży? Dlaczego? Ponieważ generalnie Internet promuje wartościowe treści. Ty możesz stworzyć albo zlecić lepszy merytorycznie tekst niż nawet największa korporacja. Poza tym liczy się świeżość przekazu – to jest promowane zarówno przez Internautów, chociażby poprzez umieszczanie takiego artykułu na swoich mediach społecznościowych lub poprzez dzielenie się linkiem do twojego artykułu, jak i wyszukiwarkę Google, która promuje treści oryginalne.
Dzięki artykułom możesz uzyskać status eksperta w swojej dziedzinie
Przy wielu konkurentach może być trudno się wyróżnić. Jednym ze sposobów, aby zostać zauważonym, jest publikowanie profesjonalnych, merytorycznych artykułów.
Jeśli jednak Twój potencjalny klient zobaczy Twoje nazwisko w dobrze napisanych i pouczających artykułach pojawiających się na kilku stronach internetowych, uzna Cię za eksperta w swojej dziedzinie.
Im więcej opublikujesz, tym większa będzie Twoja reputacja i wyższy status jako eksperta.
Dobry artykuł wzbudza zaufanie do Twoich produktów
Marketing artykułów jest bardzo skuteczny w przyciąganiu ruchu do Twojego sklepu i zwiększaniu sprzedaży. Wysokiej jakości merytorycznej, dobrze napisane artykuły dotyczące branży w której działasz wzbudzają zaufanie do produktów które oferujesz. Ten rodzaj rekomendacji sprawi, że czytelnicy będą bardziej pewni współpracy z Tobą, ponieważ jest to dla nich dowód twojej wiarygodności. Warunkiem takiego efektu jest skupienie się w artykułach na merytoryce, nie mogą one być nachalnymi tekstami sprzedażowymi.
Dzięki artykułom możesz zyskać wartościowy ruch na swojej stronie internetowej
Wartościowy ruch na stronie internetowej dzięki artykułom możesz uzyskać generalnie na dwa sposoby. Pierwszy to taki że publikujesz artykuły na innych stronach – przykładowo mogą to być serwisy służące do publikacji przez internautów treści albo serwisy społecznościowe. W artykułach tych umieszczasz linka do swojej strony. Drugim sposobem jest publikacja dobrze zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek artykułów na twojej stronie firmowej, na przykład na blogu wewnętrznym. Jeżeli strona z takim artykułem znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania to będzie źródłem wartościowego ruchu. Oczywiście należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe pod kątem których dana strona będzie zoptymalizowana. Oprócz optymalizacji takiej podstrony z artykułem do uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania mogą okazać się też niezbędne linki z innych stron.